FAQ i Instrukcje

FAQ
  1. Jak można oznaczyć szczyty,które zdobyłem/am zanim zainstalowałem/am aplikację?
    W samej aplikacji wejście na szczyt można oznaczyć tylko w momencie gdy rzeczywiście znajdujemy się na wierzchołku. Jeśli chcesz oznaczyć szczyty, które zdobyłeś/aś wcześniej, możesz to zrobić za pomocą strony na której się znajdujesz. Oto instrukcja, krok po kroku:
    1. Załóż konto na stronie aplkikacji. Aby to zrobić kliknij TUTAJ.
    2. W aplikacji w telefonie przejdź do sekcji 'Narzędzia apkikacji' a następnie wybierz ikonkę ze strzałkami aby przejść do modułu 'Eksport/import bazy wejść'. Następnie wybierz pozycję 'Dane logowania', wpisz swój login i hasło i wybierz 'Zapisz'
    3. Następnie, w aplikacji wybierz pozycję 'Wyślij wejścia na serwer'. Możesz pominąć ten krok, jeśli nie masz jeszcze oznaczonych żadnych wejść
    4. Wróć na stronę aplikacji i zaloguj się na swoje konto. Zobaczysz listę swoich wejść (o ile masz już jakieś)
    5. Teraz, poprzez stronę, możesz dodawać, usuwać bądź edytować swoje wejścia (przyciski 'Dodaj wejście', 'Edytuj' i 'Usuń')
    6. Gdy twoja lista wejść wygląda tak jak powinna wróć do aplikacji i w module 'Eksport/import bazy wejść' wybrać przycisk 'Pobierz wejścia na telefon'. Gotowe! Możesz się cieszyć kompletną listą swoich wejść w telefonie.

  2. Zdobyłem/am szczyt, ale nie udało mi się potwierdzić wejścia w aplikacji. Co mogę zrobić?
    Jest to podobny problem do opisanego powyżej w punkcie I. Rozwiązanie jest takie samo, czyli w skrócie: założyć konto na stronie, wyeksportować wejścia na serwer, zalogować się na stronę, dodać brakujące wejście, zaimportować wejścia na telefon.

  3. Zmieniam telefon i nie chcę stracić swojej historii wejść. Co robić?
    Znów rozwiązaniem jest założenie konta na stronie aplikacji i przeniesienie wejść ze starego telefonu na serwer. Następnie należy w nowym telefonie zainstalować aplikację, wpisać swoje login i hasło i pobrać wejścia na telefon. Szczegóły znajdują się w punkcie 1. tego FAQ.

  4. Przez nieostrożne używanie eksportów i importów usunąłem/ęłam swoją listę wejść. Czy mogę ją odzyskać?
    W takim przypadku należy się skontaktować na podany w aplikacji adres e-mail. Postaramy się odzyskać Twoją bazę wejść z backup'u. Aby to było możliwe, musisz regularnie przesyłać swoją listę wejść na serwer. Zalecamy przesyłać swoją listę po każdym zdobytym szczycie.

  5. Jak mogę wspomóc rozwój i utrzymanie aplikacji?
    Zależy nam przede wszystkim na zwiększaniu popularności aplikacji. Możesz więc:
    1. pokazać ją znajomymi ludziom na szlaku
    2. ocenić (pozytywnie :-) ) w sklepie Google Play
    3. polubić na facebooku
    4. zaanonsować na swoim blogu lub w mediach społecznościowych
    Możesz też wesprzeć rozój aplikacji finansowo robiąc przelew (wygodniejsze formy w przygotowaniu). Jeszcze inną, być możę najlepszą, formą wsparcia jest dokonywanie rezerwacji poprzez linków do serwisu Booking. Linki znajdziesz zarówno w aplikacji jak i tu, na stronie.

Instrucja eksportowania i importowania swojej bazy wejść.

Aplikacja od wersji 1.6 pozwala zapisać swoją bazę wejść na serwerze. Dzięki temu nie stracisz historii zdobytych szczytów, gdy np. zmienisz telefon.
Poniżej znajdziesz instrukcję jak zapisać swoją bazę wejść na serwer, a następnie pobrać ją na innym telefonie.
  1. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta powinieneś zarejestrować się w systemie.
  2. Uruchom aplikację na telefonie. Aby móc eksportować i importować musisz mieć zainstalowaną aplikację co najmniej w wersji 1.6
  3. Przejdź do sekcji 'Narzędzia aplikacji' a następnie wybierz ikonkę ze strzałkami
  4. Następnie wybierz opcję 'Dane logowania' i wprowadź tam swoje login i hasło. Uwaga! Po zapisaniu, hasło nie będzie widoczne w aplikacji.
  5. Teraz możesz zapisać swoją listę wejść na serwerze wybierając opcję 'Wyślij wejścia na serwer'. Uwaga! Jeśli masz już zapisaną listę wejść wybranie opcji 'Eksport' spowoduje utratę starej listy i zastąpienie jej obecną
  6. Jeśli posiadasz już bazę wejść zapisaną na serwerze, możesz zaimportować ją na swój telefon. W tym celu wybierz opcję 'Pobierz wejścia na telefon'.
  7. UWAGA! Nieostroże posługiwanie się eksportami i importami może doprowadzić do utraty bazy wejść. Aplikacja będzie wyświetlać komunikaty i żądać potwierdzenia wykonywanych akcji. Proszę czytać je uważnie.
  8. Gorąco zachęcamy do regularnego przesyłania swoich wejść na serwer. Najlepiej robić to po każdym odnotowanym wejściu - wówczas Twoje dane będą naprawde bezpieczne.


Jeśli powyższa instrukcja jest niejasna, proszę o kontakt na koronygor@mosiejko.pl. Będę się starał rozwiać wszelkie wątpliwości.

Proszę również o kontakt w sytuacji gdy podczas importu lub eksportu aplikacja zachowa się niezgodnie z oczekiwaniami.